Oamenii pãrãsesc oameni, nu companii

demisie-238x300In cartea sa, Leadership de Aur, John Maxwell aduce in discutie un principiu pe care eu l-am negat in prima faza: oamenii parasesc oameni, nu companii.

Cum sa fie asa, ma gandeam eu, atata timp cat eu aplic pentru un job la o anumita companie, care are joburi clar specificate si care se presupune ca are o anumita viziune, cultura si valori? De ce ma angajez la o companie, dar apoi ajung sa parasesc oamenii din companie, si nu compania in sine??

Ei bine, dupa ce am parcurs explicatiile lui John, s-a aprins un beculet si mi-am schimbat imediat perspectiva. S-a facut lumina-n sat :D, si pentru ca nu pot tine pentru mine atunci cand aflu ceva super-mega semnificativ, vreau sa va prezint cateva puncte de vedere de-ale lui John legate de acest principiu de leadership.

John adreseaza in prima faza o intrebare: Cati dintre voi ati lucrat pentru un sef/manager rau?

Iar eu as adauga: care iti dadea dureri de cap dimineata cand te trezeai, sau cand iti trimitea o invitatie la sedinta, sau care nu se consulta cu echipa lui cand trebuia sa ia o decizie care va privea pe toti si voi trebuia sa va chinuiti sa-i duceti apoi planul de neinteles la indeplinire??

Aveti deja in minte o imagine cu acel sef? Va aduceti aminte macar o situatie neplacuta care v-a impins sa luati o decizie importanta?

Acum, John confirma faptul ca intr-o organizatie e normal ca oamenii sa vina si sa plece. Totul e ca si cum ai sta in holul unui hotel si ai privi oamenii cum intra si cum ies. E un du-te vino continuu. Oamenii intra si se alatura unei echipe. Cand oamenii ies insa, ei parasesc de cele mai multe ori o persoana. Ei pleaca din cauza unui conflict sau a unei probleme relationale.

Iata cateva motive pentru care oamenii renunta:

  1. Oamenii renunta la oamenii care ii devalorizeaza
  2. Oamenii renunta la oamenii care nu sunt de incredere
  3. Oamenii renunta la oamenii care sunt incompetenti
  4. Oamenii renunta la oamenii care sunt nesiguri

Un sondaj recent a descoperit 5 cele mai rapide moduri prin care liderii pierd incredera oamenilor sai:

  1. Actioneaza inconsistent in ceea ce spun si fac
  2. Cauta castigul personal si nu castigul impartasit
  3. Se focuseaza pe sisteme si procese, si mai deloc pe angajati
  4. Mint sau spun jumatati de adevaruri
  5. Au o gandire rigida

De ce e asadar atata de important leadershipul? Pentru ca leadershipul este influenta, si totul se ridica sau se prabuseste din cauza leadershipului. Nicio companie nu s-a plans vreodata ca are prea multi lideri si asta din cauza ca liderii exceptionali pe langa faptul ca sunt extrem de rari, mai fac doua lucruri: dezvolta alti lideri si lucreaza la ei in afara slujbei.

Eu sunt ferm convinsa ca in orice organizatie exista conflicte si probleme si ca este loc de mai bine, insa daca liderii si cei din conducere nu acorda o importanta majora oamenilor si dezvoltarii acestora, atunci totul va merge din rau in mai rau iar consecintele nu vor intarzia sa apara. «  Daca vrei sa ai clienti fericiti, asigura-te mai intai ca angajatii tai sunt fericiti »

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s